يك اسكنر دستي همراه از خانواده اسكاي پيكس

۳۰۹ بازديد

اين روزها با توجه به افزايش تعداد كاربران رايانه و اينترنتي شدن انجام بسياري از امور (از امور تجاري گرفته تا آموزشي مانند ثبت نام دانشگاه ها و...) شاهد رشد استفاده ابزارهاي مكمل يا همان تجهيزات جانبي كالاهاي كامپيوتري در بازار هستيم. به بيان ساده تر افزايش تعداد كاربران اينترنت و اينترنتي شدن امور موجبات رشد و توسعه بازار تجهيزاتي مانند مودم، وب كم، اسكنر و... را فراهم آورده است.
    يكي از كالاهايي كه اين روزها شاهد رواج بيشتر استفاده از آن در بين كاربران كامپيوتر هستيم، اسكنر است. كالايي كه با توجه به وزن و حجم اسكنرهاي موجود در بازار شاهد عرضه نمونه هاي همراه آنها به بازار هستيم.
    يكي از شركت هايي كه اقدام به عرضه اين اسكنرهاي باريك، كم حجم و سبك كرده است شركت sky pix است كه يك نمونه از حرفه اي ترين اسكنرهاي دستي را به بازار ايران عرضه كرده است.
    اين اسكنر كه N410 نام دارد مي تواند هر سطحي را اسكن كند. با استفاده از اين اسكنر دستي قابل حمل، مي توان اسناد، كارت هاي ويزيت، عكس ها، نامه ها، صورت حساب ها، مجلات، كتاب ها و... را بدون نياز به كامپيوتر، اسكن كرد. عرض اسكن 21 سانتي متري و طول اسكني تا 128 سانتي متر، بسيار جالب و كارآمد به نظر مي رسد. اين اسكنر، بدون نياز به كامپيوتر و به طور مستقل، با دارا بودن يك كارت حافظه Micro SD، تمام تصاوير اسكن شده را روي حافظه داخلي خود ذخيره مي كند.
    پس از اسكن، از طريق حافظه ميكرو اس دي موجود در آن كه تا 32 گيگابايت قابل ارتقا است، مي توانيد با قرار دادن حافظه داخل تلفن همراه خود، همان لحظه اسكن را مشاهده كنيد يا با استفاده از كابل يو اس بي يا درگاه كارت حافظه، اطلاعات را به سادگي روي كامپيوتر، موبايل، دوربين و... منتقل كنيد. با اين اسكنر مي توان يك پاسپورت را با كيفيت 300 در 300 نقطه در اينچ و در 3 ثانيه اسكن كرد. اين اسكنر دستي، عكس ها را با كيفيت 600 در 600 نقطه در اينچ نيز اسكن مي كند. اين اسكنر دستي با طولي كمتر از 30 سانتي متر، با طراحي مات بدنه آن، خاصيت ضد اثر انگشت و لك دارد. باتري اين اسكنر، تا 180 برگ اسكن مي تواند دوام آورد كه براي باتري هاي قلمي آن، بسيار عالي به نظر مي رسد.
    تمايز اين محصول با اسكنرهاي روميزي در نحوه شروع به كار آنها است، به طوري كه در اسكنر روميزي ابتدا بايد نرم افزار مخصوص اسكن را روي كامپيوتر خود نصب كرده و پس از نصب برنامه اقدام به اجراي اسكن از طريق نرم افزارهاي سيستم عامل يا خود سازنده كردكه اين فرآيند بدون احتساب نصب برنامه اوليه 30 ثانيه تا يك دقيقه زمان بر خواهد بود. اما با استفاده از اين اسكنر دستي، احتياج به نصب هيچ برنامه اي نبوده و فقط كافي است دكمه اسكن را روي دستگاه فشار دهيد و از نقطه شروع تا نقطه پاياني مدنظر اسكنر را حركت دهيد. اين اسكنر دستي در شركت ها و ادارات، فرآيند اسكن گرفتن را بسيار آسان مي كند. اين اسكنر با ضمانت شركت ايران اچ پي و با قيمتي حدود 165 هزار تومان به بازار عرضه شده است. 
    
    
    
     


 روزنامه دنياي اقتصاد، شماره 2750 به تاريخ 11/7/91، صفحه 26 (بازار ديجيتال) 

 

 

براي تعميرات و خدمات چاپگر  شركت هاي زيادي را مي توان يافت كعه شركت دنياي كامپيوتر سيستم بهترين خدمات را ارايه مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.