ارزان ترين پرينتر سه بعدي دنيا

دنياي كامپيوتر سيستم

ارزان ترين پرينتر سه بعدي دنيا

۱۵۰ بازديد

امروزه چاپ سه بعدي نه تنها به عنوان يك سرگرمي در ميان كاربران عادي مورد توجه قرار گرفته، بلكه مشاغلي همچون پزشكي و مدل سازي صنعتي هم به آن روي خوش نشان داده اند.

نارنجي: مدت ها است كه چاپ سه بعدي تبديل به موضوعي جذاب براي بسياري از كاربران و شركت ها شده و هر از گاهي شاهد معرفي نوع تازه اي از پرينترهاي سه بعدي هستيم. اما يكي ديگر از مشكلات پيش روي اين تكنولوژي نوپا، هزينه بالاي خريد پرينترهاي 3D است. به گونه اي كه هم اكنون ارزان ترين مدل بازار با نام MakerBot Replicator بيش از 2000 دلار قيمت دارد و برخي از انواع اين پرينترها تا 15 هزار دلار هم قيمت گذاري مي شوند.

حالا مدير اجرايي پيشين MakerBot، شركتي با نام Solidoodle راه اندازي نموده و اولين پرينتر سه بعدي خود را كه تنها 499 دلار قيمت دارد، معرفي كرده است. اين پرينتر كارهاي معمول ديگر پرينترهاي سه بعدي را به خوبي انجام داده و به شما امكان چاپ اشيائي با حداكثر اندازه 15 در 15 در 15 سانتي متر را مي دهد. از هم اكنون مي توانيد با مراجعه به سايت Solidoodle يكي از اين پرينترهاي جالب و ارزان قيمت را پيش خريد كنيد.

امروزه چاپ سه بعدي نه تنها به عنوان يك سرگرمي در ميان كاربران عادي مورد توجه قرار گرفته، بلكه مشاغلي همچون پزشكي و مدل سازي صنعتي هم به آن روي خوش نشان داده اند. به نظر مي رسد در آينده بيشترين كاربران پرينترهاي سه بعدي از جهان سوم باشند، زيرا كميابي برخي منابع و ابزارها، جا را براي توليد انها با چنين پرينترهايي باز مي كند. ==================

========================================================

انقلاب چاپگرهاي سه بعدي

 

چاپگرهاي سه بعدي وسيله هايي هستند كه با استفاده از آنها مي توانيد از عكسهايي كه در كامپيوتر خود داريد نمونه سه بعدي واقعي بسازيد. تكنولوژي استفاده شده در پرينترهاي سه بعدي جديد اين امكان را به استفاده كنندگان مي دهد كه از ماده هاي كامپوزيتي در طراحي هاي خود براي چاپ بصورت سه بعدي استفاده كنند. پرينتر سه بعدي مي تواند طرح هاي كامپيوتري شما را به صورت يك نمونه واقعي با دقت بسيار بالا پرينت كند. پرينترهاي سه بعدي فناوري است كه با سرعت زياد در حال پيشرفت است و مي تواند طرح هاي كامپيوتري را بصورت اشيا سه بعدي چاپ كند.

ستگاه هاي پرينت سه بعدي چند سالي است كه به صورت تجاري در كشورهاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار گرفته اند.در ساخت ماكت ها امروزه براي تهيه قطعات دقيق و پيچيده از  روش پرينت سه بعدي استفاده مي شود كه باعث افزايش سرعت و دقت ساخت قطعات شده است.
به گزارش "تابناك" براي ساخت قطعات ماكت به روش پرينت سه بعدي نياز به تهيه فايل سه بعدي از قطعه مورد نظر مي باشد.دستگاه اين فايل را دريافت و اقدام به ايجاد آن به صورت لايه گذاري مرحله اي ميكند.
پرينتر سه بعدي در واقع پرينتري است كه علاوه بر ايجاد طرح در طول و عرض ميتواند به صورت عمودي نيز پرينت كند.در نظر بگيريد كه براي مثال جوهر پرينتر يك صدم مليمتر قطر دارد و شما ميخواهيد يك قطعه مكعبي همچون حبه قند را به صورت سه بعدي تهيه كنيد.پرينتر شروع به پرينت يك مربع حدودا يك در يك سانتيمتر به ضخامت يك صدم ميليمتر مينمايد.
پس از اتمام اين مرحله نازل هاي دستگاه كه جوهر را پخش ميكنند كمي بالاتر رفته و مجددا يك لايه ديگر روي لايه قبلي ايجاد ميكنند.اين عمل آنقدر تكرار ميشود كه شما يك مكعب سه بعدي بدست بياوريد.تنها تفاوت دستگاه هاي پرينت سه بعدي اين است كه ميتوانند  از موادي همچون انواع پلاستيك و رزين ها براي ساخت قطعات استفاده كنند و البته ضخامت لايه هاي ايجاد شده نيز بيشتر از يك صدم ميليمتر و در واقع چيزي در حدود يك دهم ميليمتر است كه ضخامت ايده الي به حساب مي آيد.
سرعت لايه گذاري ، ضخامت لايه ها و همچنين متريال مورد استفاده در پرينت سه بعدي از عوال مهم در كيفيت و دقت قطعه نهايي بدست آمده است.قطعات تهيه شده در اين روش معمولا داراي ظاهر سطحي مناسبي نيستند و جهت ارائه بايد كمي پرداخت شوند.

براي تعميرات و خدمات چاپگر  شركت هاي زيادي را مي توان يافت كعه شركت دنياي كامپيوتر سيستم بهترين خدمات را ارايه مي دهد.

تعميرات و خدمات چاپگر تعميرات و خدمات چاپگر تعميرات و خدمات چاپگر تعميرات و خدمات چاپگر تعميرات و خدمات چاپگرتعميرات و خدمات چاپگر   فروش چاپگر تعميرات چاپگر  فروش پرينتر 

تعميرات و خدمات چاپگر تعميرات و خدمات چاپگر تعميرات و خدمات چاپگر تعميرات و خدمات چاپگر تعميرات و خدمات چاپگرتعميرات و خدمات چاپگر   فروش چاپگر تعميرات چاپگر  فروش پرينتر 

منبعhttp://mahpa.parsiblog.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.